Förbud mot ICO-relaterade annonser på Google!

Google på väg att införa förbud mot ICO-annonser

Enligt senaste rapporter från flera företag som arbetar inom ICO(Initial Coin Offering)-branschen. Tar Google handlingskraft för att begränsa ICO-annonser synlighet på sin plattform.

Detta motiv från Google har inte kommit som en överraskning efter att Facebook nyligen förbjudit annonser relaterade till kryptokurser och blockchain på sin plattform. Även om det inte finns något officiellt meddelande från Google som rensar luften på ämnet. Sannolikheten är stor efter att företag som kört AdWords har fått varningsrapporter för ICO-relaterade Adwords-kampanjer.

Flera företag som kör Google Adword-kampanjer med anknytning till ICO har haft en betydande sämre prestation. 99% minskning av antalet klick har rapporterats under två dagar. Samtidigt började företaget få begränsat godkännande för sina kampanjer från Google. Dessutom har vissa kampanjer redan avbrutits.

Detta blev tydligt när Jason Roy, en utredare i Manitoba Securities Commission och ordförande för Kanadas binära optionsuppgiftskommitté, välkomnade öppet Facebooks beslut att förbjuda annonser relaterade till kryptovaluta på sin plattform och indikerade att de begärt att Google skulle anta en liknande politik.

Jason Roy kommentarer:

”Jag hoppas att Google kommer att stadga en liknande policy, specifikt mot produkter som ICO och kryptovalutor.”

Det har blivit en stor ökning av antalet ICOs och nya token-erbjudanden under det senaste året.

Mr Roy tillfogade också till hans kommentarer:

”Det har bara blivit en explosion av olika ICOs och nya tokens och galna erbjudanden. Du ser ICOs som ökar stort i värde och det finns inget bakom dem i vissa fall, men allmänheten är så hypade av krypto att de slänger pengar på dem ”

Roy gav en detaljerad redogörelse för hur Kanadas binära optionsgrupp och FBI förklarade för Facebook det scenario där oskyldiga människor blir offer för reklam för ICO på deras plattform.

Myndigheterna väntar på svaret från världens största plattform för Internet-användare, Google. Kanadas myndigheter hoppas att Google gör en liknande policy där en produktspecifikation antas för att klassificera produkter som ICO och Kryptovalutor.

 

Källa: Santhosh M, https://ambcrypto.com/

Comments (No)

Leave a Reply